Log in
Foto's aanbieden
Foto's zoeken
 
HomeFoto's aanbiedenTips & trucsAchteraf betalen

Achteraf betalen

Het is wettelijk verplicht dat consumenten de mogelijkheid hebben bestellingen via internet achteraf te betalen. Voor veel fotografen is het echter een onacceptabel groot risico dat klanten na ontvangst van de fotobestelling de rekening niet betalen. Oypo neemt dit risico van u over.

Uw klanten kunnen ervoor kiezen om achteraf te betalen zónder dat u daarbij enig risico loopt. Uw verdiensten worden meteen bij het saldo van uw account bijgeschreven en we gaan direct aan de slag met de productie en levering van de bestelde fotoproducten. Behalve dat de webwinkel hiermee aan de regels voldoet, loopt u als fotograaf geen omzet mis door klanten die niet bereid zijn om fotobestellingen vooraf af te rekenen. Twee vliegen in één klap.

Wat is het voordeel van achteraf betalen?

Sommige klanten ervaren nog steeds een drempel bij betalen via internet. Ze betalen liever zodra ze het product ontvangen hebben, om er zeker van te zijn de producten geleverd worden. Ook wanneer klanten even geen reader of creditcard bij de hand hebben of ze aan het eind van de maand even geen geld op de rekening hebben staan maar toch graag de foto's alvast willen bestellen, is 'achteraf betalen' een uitkomst. Het bieden van de mogelijkheid om achteraf te betalen kan dus leiden tot een hogere omzet.

Hoe gaat het in zijn werk?

We werken voor de achteraf-betalingen samen met Billink. De klant kan tijdens het bestellen kiezen voor de betaaloptie 'achteraf betalen'. De klant vult daarbij enkele extra gegevens in (zijn geboortedatum, of in het geval van een bedrijf, het KvK-nummer) en gaat akkoord met de aanvullende voorwaarden. Billink gaat dan na of de ingevulde gegevens juist zijn, en controleert realtime de kredietwaardigheid van de klant. Indien deze in aanmerking komt om achteraf te betalen, nemen we de bestelling direct in behandeling. De klant ontvangt het product, en nadat we de producten hebben verzonden stuurt Billink per email een factuur naar de klant, die binnen 14 dagen betaald kan worden.

Hoe zit het met mijn verdiensten?

Oypo neemt de voorfinanciering en het incasso-risico voor zijn rekening. Voor u zijn er geen extra kosten en geen risico's verbonden met het achteraf betalen van uw klanten: Op het moment dat de klant een bestelling plaatst en voor achteraf betalen heeft gekozen, wordt de winst over de bestelling meteen voor u beschikbaar op uw saldo. Dus ook als de klant pas later zou betalen, of in uitzonderlijke gevallen helemaal niet betaalt, heeft u uw verdiensten over de foto's al ontvangen. De klant betaalt een kleine toeslag als deze kiest voor achteraf betalen. Uiteraard wordt dat in het betaalscherm duidelijk uitgelegd.

Kunnen bedrijven ook gebruik maken van 'achteraf betalen'?

Ja, zowel particulieren als bedrijven hebben de mogelijkheid om fotobestellingen achteraf te betalen.

Wat gebeurt er als de klant niet op tijd betaalt?

De klant stemt ermee in dat hij binnen 14 dagen betaalt. Indien de klant niet binnen 14 dagen heeft betaald ontvangt deze eerst een herinnering en daarna een aanmaning. Wanneer ook hier geen gehoor aan wordt gegeven zal Billink uiteindelijk een incassobureau en/of deurwaarder inschakelen om het verschuldigde bedrag te incasseren. In dat geval ziijn voor de klant extra kosten aan het vervolgtraject verbonden.