Log in
Foto's aanbieden
Foto's zoeken
 
HomeFoto's aanbiedenNieuws & weblogFAQ Betaalmoment van uw verdiensten

FAQ Betaalmoment van uw verdiensten

Het komt regelmatig voor dat klanten nádat ze een fotobestelling plaatsten en betaalden, het supportteam vragen of het mogelijk is fotobestellingen alsnog te wijzigen. Als de fotobestelling nog niet is geproduceerd, is dat geen probleem. Tenzij de verdiensten van de bestelling reeds aan de fotograaf zijn uitgekeerd. Om de flexibiliteit naar uw klanten te vergroten en zoveel mogelijk service te kunnen verlenen, schrijven we uw verdiensten vanaf 1 januari 2014 bij op het moment dat we de bestelling naar uw klant verzenden. Op dat moment is het namelijk zeker dat er niks meer aan de bestelling zal wijzigen. De gemiddelde tijd tussen het moment van betalen en het verzenden van de fotobestelling is anderhalve dag.





Wat gaat er veranderen?

Tot 31 december 2013 worden de verdiensten van fotobestellingen op het moment dat uw klant de betaalt aan uw saldo toegevoegd. Vanaf 1 januari wijzigt dat: Vanaf dan worden uw verdiensten op het moment dat de bestelling wordt verzonden aan uw saldo toegevoegd.

Waarom wijzigt het betaalmoment?

Het komt regelmatig voor dat klanten, nadat ze een bestelling betaalden, tóch nog iets aan hun bestelling willen aanpassen: ze willen extra fotoafdrukken, bij nader inzien toch nog een ander formaat, twee bestellingen samenvoegen of de bestelling annuleren. Omdat we uw klanten perfecte service willen bieden en om te kunnen voldoen aan de Wet Koop op Afstand, willen we de gewenste wijzigingen doorvoeren zolang de foto's nog niet zijn afgedrukt. Maar, het komt regelmatig voor dat de fotograaf in de tussentijd al om uitbetaling van zijn verdiensten heeft gevraagd. En in dat geval is het administratief complex om de gewente aanpassing in de fotobestelling te kunnen doorvoeren. Doordat we uw saldo vanaf 1 januari na verzending te verhogen, kunnen we voldoen aan de regelgeving én, minstens zo belangrijk, kunnen we flexibel inspelen op wijzigingsverzoeken van geplaatste bestellingen. Dit leidt uiteraard tot nog meer tevredenheid bij uw klanten.

De klant is al akkoord gegaan. Kan deze de bestelling na betaling dan tóch nog wijzigen?

Normaal gesproken kan een klant die online bij een webwinkel een bestelling doet, de bestelling zonder opgaaf van redenen binnen zeven dagen terugsturen en dan zijn geld terugvragen. Maar omdat foto-afdrukken maatwerk zijn, geldt deze bedenktijd niet. Als uw klant zich echter nog vóórdat de producten geproduceerd zijn bedenkt, moet uw klant de mogelijkheid hebben om de geplaatste bestelling te annuleren of te wijzigen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn verdiensten bij mijn saldo zie?

De gemiddelde tijd tussen het moment van betalen en het verzenden van de fotobestelling is anderhalve dag. Ongeveer de helft van de bestellingen wordt binnen 24 uur na betaling al verzonden. U hoeft dus nooit lang te wachten. Enkele producten, met name producten die arbeidsintensief zijn om te produren, hebben een wat langere levertijd. Een voorbeeld hievan zijn de Acryluxe-producten.





Hebt u verder nog vragen

Op deze pagina geven we antwoord op de belangrijkste vragen. Hebt u een andere vraag, of kunnen we u op een andere manier helpen? Laat het ons dan weten!