Log in
Foto's aanbieden
Foto's zoeken
 
HomeFoto's aanbiedenNieuws & weblogNieuwsbrievenArchief 2010Nieuwsbrief 20

Nieuwsbrief 20

< Nieuwsbrief 19
Nieuwsbrief 21 >

28 juni 2010

Beste Fotograaf,
Onlangs werd het achtduizendste account geregistreerd. De succesvolle groei is te danken aan mond tot mond reclame en enthousiaste berichten van fotografen op internetforums, Twitter en Facebook. Daar zijn we erg blij mee, bedankt! In deze nieuwsbrief staan waardevolle acties voor u en uw klanten.
Zomeractie
Ook uw afnemers gaan met vakantie of zitten liever in de zon dan dat ze foto's nabestellen. Om de verkoop van uw foto's extra te stimuleren kunt u gebruik maken van de zomeractie.

Voor elke order waarbij voor meer dan vijf euro nabesteld wordt, ontvangt de afnemer met de couponcode twee euro korting op de verzendkosten bij bestellingen die in juli of augustus geplaatst worden.

couponcode: ZOMERACTIE

Informeer uw afnemers over deze couponcode!

De actie is gunstig voor uw afnemers, maar ook voor uzelf. Door de lage verzendkosten zal het aantal orders toenemen. Misschien is deze actie een goede aanleiding om foto's die u eerder op Oypo plaatste, nogmaals onder de aandacht te brengen en zo uw omzet te vergroten. De actie wordt aangeboden door Oypo en gaat uiteraard niet ten koste van uw omzet of winst!
Wegens succes verlengd
Op 1 mei startte de proef waarin we uw klanten belonen met een korting van twee euro op de verzendkosten van iedere vervolgbestelling. Van zowel klanten als fotografen ontvingen we positieve reacties. Maar minstens zo belangrijk is dat de actie tot het gewenst effect leidt: meer klanten plaatsen na ontvangst van hun fotoafdrukken een tweede bestelling. Daarom verlengen we deze actie voor onbepaalde tijd.
Fly, flyer, flyerst
Het uitdelen van flyers draagt direct bij aan het vergroten van uw omzet. Voor een klein bedrag informeert u potentiële klanten waar ze zichzelf in volle glorie kunnen terugzien en die speciale herinnering kunnen nabestellen. Speciaal voor fotografen uit België bieden we vanaf vandaag ook Belgische flyers tegen kostprijs aan op de pagina zelfpromotie.
Tip: Niet goed, geld terug...
Verwijder slechte en matige foto’s uit de fotoserie voordat u deze naar Oypo uploadt. Op deze manier wordt de collectie sprekender en voorkomt u klachten achteraf. Als uw klant de bestelde foto’s vol verwachting uit de verpakking haalt en deze onscherp blijken, is de klant ongetwijfeld teleurgesteld met zijn aanschaf. De kans is dan groot dat hij een klacht indient en zijn geld terug wil, of een deel ervan. In overleg met u handelen we de klacht af en worden de kosten verrekend met het saldo van uw account. Indien ook de verzendkosten en de commissie verrekend wordt, kan het voorkomen dat u geld toelegt op de betreffende bestelling. Dat zou natuurlijk jammer zijn.
De meest voorkomende klachten en de oplossingsrichting
  • Onscherp
    Geef de camera de tijd om te focussen. Gebruik waar mogelijk een statief.
  • Vlekje op de lens of CCD-sensor
    Controleer regelmatig of er geen ongewenste vlekjes op het beeld terecht zijn gekomen (inzoomen tot 100%)
  • Onjuist belicht (meestal te donker)
    Vermijd omstandigheden met hard licht (in de volle zon), gebruik de spotmeting functie van de camera, voorkom tegenlicht.
  • Onjuiste kleuren (meestal te verzadigd en/of te rood)
    Zorg dat de witbalans van uw camera goed is ingesteld, gebruik bij voldoende licht een zo laag mogelijke ISO-waarde.
Laat het ons gerust weten als u zich afvraagt hoe u de kwaliteit van uw foto’s verder kunt verbeteren. We kijken met plezier met u mee en geven graag praktische tips.
Stage bij Oypo
We hebben een leuke stageplaats voor een stagiair marketing. Ken je iemand die een marketingopleiding of marketing- & communicatie opleiding volgt, veel ervaring in de praktijk wil opdoen en van aanpakken weet? Download dan de volledige vacaturetekst.

Vet Cool Man!
Afgelopen zaterdag werd de jaarlijkse Porsche tourrit Vet Cool Man! gereden. Tweehonderd Porsches reden 's ochtends naar diverse ziekenhuizen in Nederland om chronisch zieke kinderen op te pikken voor een volledig verzorgde dag op het testcircuit van de Rijksdienst voor Wegverkeer in Lelystad. Onder leiding van Fotostudio Richard Hulshof legde een team van vijftien fotografen het evenement op de gevoelige plaat vast. Samen met Oypo bezorgden ze alle kinderen een mooi aandenken voor boven het bed.
Meer informatie over het initiatief: www.gelukenvrijheid.nl
Tip: Gebruik uw vakantietijd nuttig
Met Oypo-PRO hebt u een flink aantal extra mogelijkheden om uw foto’s aan de man te brengen. Zo kunt u uw klanten kortingen geven, kunt u de contactgegevens van uw klanten downloaden, ontvangt u automatisch korting op commissie, et cetera.
In de zomermaanden hebt u uitgebreid de tijd te onderzoeken of Oypo-PRO bij u past. Zonder risico, want de eerste maand is gratis, daarna kun u het op ieder gewenst moment weer uitzetten.
Bekijk het volledige overzicht van Oypo-PRO

Gratis fotohesje

U kunt er ook voor kiezen Oypo-PRO met een jaar te verlengen. Indien u dat voor 31 augustus doet, dan ontvangt u niet alleen de standaard korting van 20 euro, maar ook een gratis fotohesje.
Stuur een e-mail naar support@oypo.nl indien u van deze actie gebruik wilt maken.
We wensen u veel plezier en succes met de verkoop van uw foto's. Hebt u tips voor verbetering van Oypo? We nemen elke tipmail aan support@oypo.nl ter harte. Ook als u vragen hebt over het gebruik van Oypo of de verkoop van foto’s kunt u ons altijd mailen.

Hartelijke groeten,

Oypo-team
Uw foto's verdienen het beste!