Log in
Foto's aanbieden
Foto's zoeken
 
HomeFoto's aanbiedenNieuws & weblogNieuwsbrievenArchief 2015Nieuwsbrief 51

Nieuwsbrief 51

9 mei 2015

Beste fotograaf,

Op het moment dat ik de inleiding van deze nieuwsbrief schrijf stromen de foto's van de diverse Bevrijdingsfestivals bij ons binnen. Met efficiënt flyeren lukt het fotografen om de gemaakte foto's bij de bezoekers onder de aandacht te brengen. Ook de verkoop van school- en (buiten)sportfoto's zien we in de afgelopen weken weer flink stijgen. Kortom, het seizoen is weer volop op gang. Laat de storm maar komen :-)

In de afgelopen maanden maakten we veel leuke dingen mee. Hoogtepunten waren onder andere de deelname aan Professional Imaging 2015 waar we veel enthousiaste gebruikers in levende lijve mochten ontmoeten, de Fortune Cookie actie waarbij fotografen hun geluk konden (be)proeven en het passeren van de 60.000.000ste foto op Oypo!

Nieuw: Ouders kiezen groepsfoto

Maakt u schoolfoto's, dan kan het zijn dat u meerdere groepsfoto's aanbiedt waaruit ouders kunnen kiezen. Als u in uw verkoopprofiel voordeelsets met daarin een groepsfoto aanbiedt, dan kunnen ouders sinds vorige maand zélf kiezen welke groepsfoto ze geleverd willen hebben. In dat geval kunnen ouders in de vervolgstappen van het bestelproces bij de bestelde voordeelsets een groepsfoto kiezen uit alle foto's die u in de #groepsfotomap plaatste.

Schoolfotografie
Werken met de Oypo-app

Veel schoolfotografen zijn blij met het gebruik van de Oypo-app. Met name omdat het hiermee erg eenvoudig is voor iedere leerling automatisch een eigen fotomap met wachtwoord te maken.

Hoe nauwkeuriger u werkt, hoe meer tijd u bespaart! Lees daarom de praktische tips voor het werken met de Oypo-app

Wat & hoe: Handmatige beeldcorrectie van foto's

Wilt u de mogelijkheid hebben om uw foto's handmatig te corrigeren voordat een bestelling wordt geproduceerd? Kies dan voor de optie 'Handmatige beeldcorrectie' in het tabblad 'Extra functies' van uw verkoopprofiel (Oypo-PRO). Omdat u alleen de foto's corrigeert die daadwerkelijk zijn besteld kunt u hiermee aardig wat kostbare tijd besparen.

Erg handig, maar let op...
Uw klant wil de bestelde foto's graag snel ontvangen. Om teleurstelling te voorkomen is het van belang dat u de bestelde foto's binnen de gekozen tijd, 2 of 4 dagen, corrigeert! Als u later bent, sturen we u een herinnering en informeren we uw klant over de vertraging. Lukt het u vervolgens alsnog niet om de beeldcorrectie binnen drie dagen door te voeren, dan bekijken wij of beeldcorrectie noodzakelijk is en zetten we het productieproces in gang. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per gecorrigeerde foto en worden verrekend met het saldo van uw Oypo-account. Op deze manier voorkomen we klachten van klanten die ontevreden zijn over uitlopende levertijden.

Verbeterd: Pasfoto-bestanden van alle leerlingen

Bij het beheren van uw fotomappen kunt u via het tabblad "schoolfoto's" (Oypo-PRO) allerlei bulk-bewerkingen uitvoeren. Zoals het genereren van wachtwoorden voor alle leerlingen, downloaden van inlogkaartjes en het genereren van pasfoto's voor leerlingenadministraties. Maakt u tijdens het fotograferen gebruik van een leerlingenlijst, dan kunt u met een druk op de knop pasfoto-bestanden van alle leerlingen genereren met daaronder het leerlingnummer of de naam van de leerling. U kunt kiezen uit een zakelijke stijl en polaroid-achtige stijl waarbij de foto's in vrolijke standen staan.

Charlotte Meindersma - © Arnold Reyneveld

Juridische tips van Charlotte's Law

Onlangs nam Charlotte Meindersma het blog-stokje van haar voorgangers over. Charlotte is fotograaf en jurist. Met haar juridisch advieskantoor Charlotte’s Law & Fine Prints adviseert ze fotografen over intellectueel eigendomsrecht en contracten. In deze en de komende nieuwsbrieven blogt ze over deze onderwerpen. Voor meer informatie over Charlotte en haar diensten, kunt u op de website charlotteslaw.nl terecht.

Blog: Privacy & Portretrecht

Als fotograaf krijg je met veel wet- en regelgeving te maken. Niet alleen die van jezelf, zoals je auteursrecht, maar ook die van jouw klanten of andere mensen die je fotografeert. Hoe moet je bijvoorbeeld omgaan met de privacy en het portretrecht van de personen die jij op de foto hebt gezet?
Lees hierover in Charlotte's blog Privacy en Portretrecht.

Oproep: Support het supportteam

Zoals u weet zitten we graag voor u klaar om uw vragen te beantwoorden of op een andere manier van dienst te zijn. Om uw vraag zo snel- en goed mogelijk te kunnen beantwoorden is het van groot belang dat u uw mail op de volgende punten controleert:

  • Uw mail krijgt voorrang bij het supportteam. Verzend uw vraag daarom vanaf het e-mailadres dat in uw Oypo-account genoteerd. Als u vanaf een ander e-mailadres verzendt, duurt het langer voordat uw vraag wordt beantwoord.
  • Voorzie uw mailbericht van een duidelijk onderwerp waaruit blijkt waar uw vraag over gaat. Op die manier komt uw vraag het snelst bij de juiste persoon onder de aandacht.
  • Zonder volledige informatie gaat kostbare tijd verloren omdat we u eerst om aanvullende informatie moeten vragen. Vermeld in uw mail alle gegevens die relevant zijn voor uw vraag. Denk daarbij, afhankelijk van uw vraag, aan zaken zoals:
    - ordernummer
    - inlogcode
    - de naam van een fotomap
    - het adres van een webpagina
    - de exacte tekst van een foutmelding
    - screenshots
    - et cetera
Als u hiermee rekening houdt kunnen we uw vraag nog sneller beantwoorden!


Namens het Oypo-team wens ik u veel succes en plezier met het verkopen van foto's. Laat het ons weten als er zaken zijn waarmee we u extra kunnen ondersteunen. We denken graag met u mee!

Met flitsende groeten,
Koen Lindner

Oypo
Uw foto's verdienen het beste!

Wilt u weten wat ons bezig houdt? Volg ons dan op Facebook en Twitter.