Log in
Foto's aanbieden
Foto's zoeken
 
HomeFoto's aanbiedenNieuws & weblogNieuwsbrievenArchief 2016Nieuwsbrief 55

Nieuwsbrief 55

28 mei 2016

Beste fotograaf,

Het mooie weer, en daarmee voor veel fotografen de drukste periode van het jaar, is weer aangebroken. Op het moment dat ik de inleiding van deze nieuwsbrief schrijf stromen de schoolfoto's en foto's van (buiten)sportevenementen in groten getale bij ons binnen en zien we de fotoverkoop weer flink stijgen. Ook voor Oypo is het van het voorjaar tot de zomervakantie altijd lekker druk. We hebben er zin in :-)

Nieuw: Oypo bedenkt slimme acties voor uw klanten

Uit ervaringen met pilot-acties weten we dat gerichte acties om extra foto's te verkopen leiden tot extra omzet. Denk daarbij aan het opnieuw aanbieden van bestaande foto's rondom dagen waarop mensen elkaar graag verrassen met een persoonlijk cadeau (moederdag, vaderdag, sinterklaas, kerstmis, valentijnsdag). Vanaf nu zal Oypo dergelijke acties voor u initiëren. De marge op via actie verkochte foto's is uiteraard lager. Daar staat tegenover dat de acties erop gericht zijn met name foto's te verkopen die al eens verkocht zijn of foto's die anders waarschijnlijk in het geheel niet verkocht worden.
Omdat het succes van Oypo afhankelijk is uw succes, draagt Oypo bij acties tenminste bij naar rato van de verdeling van verdiensten. In veel gevallen zal de bijdrage van Oypo echter groter zijn dan dat!

Belangrijk

Hebt u Oypo-PRO en doet u liever niet mee met verkoopacties van Oypo. Geen probleem, u hebt uw fotobusiness in eigen handen!
Verwijder in dat geval het vinkje voor 'Verkoopacties aan uw klanten' op de pagina met instellingen van uw account.
Hebt u geen Oypo-PRO, dan doet u automatisch mee met toekomstige verkoopacties.

Vaderdagactie voor klanten van inlogkaartje.nl

Komende week steken we meteen van wal met een aantrekkelijke vaderdagactie voor schoolfoto's die via inlogkaartje.nl worden aangeboden. Ouders waarvan het e-mailadres bij inlogkaartje.nl bekend is ontvangen komende woensdag een persoonlijke mail met daarin een kortingscode van €5 op een vaderdagbestelling. Ouders van leerlingen waarvan de foto's die na 30 april online zijn gezet en nog niet hebben besteld ontvangen de aanbiedingsmail niet omdat de kans aanwezig is dat ze de foto's sowieso nog moeten bestellen. Omdat het de eerste actie is betaalt Oypo deze actie. Op deze manier hebt u een mooie vaderdagaanbieding voor uw klanten zonder dat het u iets kost!

Inlogkaartje.nl
Verkoopt u schoolfoto's, dan bestellen uw klanten eenvoudiger via inlogkaartje.nl. U hoeft hiervoor geen extra account aan te maken. Ouder kunnen de normale code en wachtwoord van Oypo ook op deze site invoeren.
Uitproberen hoe het werkt? Kijk dan nog eens naar Nieuwsbrief 52.

Acties die Oypo al voor uw deed

Om te stimuleren dat klanten een tweede bestelling te plaatsen staat op de meeste pakbonnen een kortingscode van 2 euro voor de order- en verzendkosten ten behoeve van een volgende bestelling. De kosten van deze actie worden geheel door Oypo gedragen.

Sinds vorig jaar experimenteren we met 'upselling' tijdens het bestelproces. Hiermee proberen we uw klanten te enthousiasmeren om bijvoorbeeld een foto of canvas in een iets groter formaat te bestellen. Uit onze statistieken blijkt dat dat klanten regelmatig hun keuze op basis van dergelijke aanbiedingen aanpassen. Dus dat is mooi meegenomen.

Nederlanders houden van korting

Drie halen twee betalen, tweede halve prijs, Summer Sale, Hamsterweken, uitverkoopkorting, enzovoorts. Veel verkopers weten dat je meer verdient door korting te geven. Een korting is dus niet bedoeld om uw klant minder te laten betalen maar om meer te laten bestellen. Met name met Oypo-PRO hebt u uitgebreide mogelijkheden om aantrekkelijke aanbiedingen voor uw klanten te maken. Hieronder een overzicht.

  • In de kolom 'kortingen' van uw verkoopprofiel kunt u kortingsregels voor specifieke fotoproducten opgeven. Hiermee kunt u uw klanten stimuleren meer producten van een foto te bestellen.
  • Bij het tabblad 'Extra functies' van een fotomap hebt u de mogelijkheid om op een afgesproken datum automatisch een ander verkoopprofiel aan de fotomap te koppelen. Door de verkoopprijzen in het tweede verkoopprofiel hoger te maken dan uw normale tarief. Als u uw klanten informeert dat het voordelig is om tijdig te bestellen stimuleert u de aankoopimpuls en voorkomt u dat uitstel uiteindelijk afstel wordt.
  • Met een voordeelset beweegt u klanten om meerdere fotoproducten ineens aan te schaffen. Bij schoolfotografie bestaat een voordeelset vaak uit een combivel en uiteenlopende fotoafdrukken. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om naast een normale canvas ook een canvas met download van het fotobestand als voordeelset aan te bieden. Elke euro die u door de éxtra verkoop van de download verdient is meegenomen. Toch?!
  • Een kortingsbon bevat een unieke code. Als klanten deze code tijdens het bestelproces invoeren, worden niet de standaardprijzen, maar de producten en prijzen van een tweede verkoopprofiel weergegeven. Op deze manier kunt u bepaalde klanten een meer uitgebreid of voordeligere aanbieding doen. Door een kortingsbon een einddatum te geven stimuleert u klanten snel te bestellen.
  • Een tegoedbon is geld waard en kunt u ter plaatse aan uw klanten verkopen. Hiermee kunt u onder andere uw verdiensten veiligstellen en impulsaankoop te stimuleren. Dit laatste is nog eens extra het geval indien u tegoedbonnen tegen een iets lagere prijs verkoopt dan de waarde van de bon. Dus door een bon van €6 voor €5 te verkopen geeft u €1 weg, maar bent u verzekerd van uw omzet en is de kans dat de klant, in de meeste gevallen voor een groter bedrag, online bestelt aanzienlijk vergroot.

Zoals u ziet mogelijkheden te kust en te keur. We raden u aan te bedenken welke mogelijkheden het beste voor uw foto's en uw klanten kunnen werken.

Namens het Oypo-team wens ik u veel succes en plezier met het verkopen van foto's. Laat het ons weten als er zaken zijn waarmee we u extra kunnen ondersteunen. We denken graag met u mee!

Met flitsende groeten,
Koen Lindner

Oypo
Uw foto's verdienen het beste!

Wilt u weten wat ons bezig houdt? Volg ons dan op Facebook en Twitter.