Hoe gaat OYPO om met mappen, bestanden en correcties?

Kan ik fotomappen verplaatsen zonder consequenties?

Je kunt in de beheeromgeving fotomappen verslepen om deze te verplaatsen naar een andere locatie.
Wellicht maak je je zorgen over of de map dan nog wel toegankelijk is middels het inlogkaartje dat je al aan je klant hebt gegeven.
Deze zorgen zijn niet nodig, het map-ID blijft bij verplaatsen onveranderd en daardoor komt de klant nog steeds bij de juiste map uit na het ingeven van de logingegevens.

Kan ik foto's verplaatsen of verwijderen zonder consequenties?

Je kan altijd foto's verplaatsen naar een andere map of verwijderen uit een map. Dit heeft nooit invloed op reeds geplaatste orders. De fotobestanden zitten namelijk in elke order "verpakt".

Waarom zie ik gecorrigeerde fotobestanden niet in de fotomap?

Als je fotobestanden ter correctie aangeboden heb gekregen, en je uploadt de correctie met de aangegeven nieuwe naam, dan vervangt dit nieuwe bestand NOOIT het orginele bestand in de fotomap.
De correctie wordt door ons systeem onthouden als correctie van de betreffende foto voor het bestelde product.
Als er nu nogmaals hetzelfde product van dezelfde foto besteld wordt, zal ons systeem zien dat hier reeds een correctie voor gedaan is en zal deze dan ook automatisch gebruiken voor de levering.
Dat is handig want het scheelt je onnodig correctiewerk en je kunt het bestand voor een afdruk op een canvas dus anders corrigeren dan de correctie voor een normale fotoafdruk indien gewenst.
Als je wilt dat het oude, ongecorrigeerde bestand echt uit de fotomap verwijderd wordt, dan kan je deze gewoon verwijderen. Upload de gecorrigeerde versie vervolgens naar de fotomap. Deze correctie zal dan gewoon als nieuwe foto worden toegevoegd aan de map.