Foto's aanbieden
Foto's zoeken

HomeFoto's aanbiedenNieuws & weblogPersberichtenOypo snelst groeiend technologiebedrijf Zuidoost-Nederland

Oypo snelst groeiend technologiebedrijf Zuidoost-Nederland

Technology Fast 50

Persbericht, 15 okotber 2012

Oypo, de dienst die het verkopen van foto’s vereenvoudigd, maakt bekend door Deloitte te zijn uitgeroepen als het snelst groeiend technologiebedrijf van Zuidoost-Nederland. Door aanhoudende omzetgroei wist Oypo voor het tweede achtereenvolgende jaar een plaats te bemachtigen in de Deloitte Technology Fast 50, dé groeiwedstrijd van technologiebedrijven in de Benelux.

Tijdens Deloitte’s officiële Awards Ceremony op 11 oktober werd bekend gemaakt dat Oypo een omzetgroei van 743% in de afgelopen vijf jaar heeft doorgemaakt. Dit stevige percentage gaf het internetbedrijf niet alleen een 30e plaats in de Benelux Fast50 2012 maar hiermee kreeg het ook de notering van snelst groeiend technologiebedrijf in de regio Zuidoost-Nederland.

In 2005 is Oypo opgericht door Koen Lindner en Nic Limper. Zij zijn beiden fotograaf en hebben een technische achtergrond. Inmiddels helpt het bedrijf ca. veertienduizend fotografen bij het complete verkoopproces van hun foto's. De klanten van Oypo bieden via hun eigen website in totaal meer dan vijfendertig miljoen foto's aan. Daarmee is het bedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van exploitatie van online fotowinkels.

Koen Lindner, medeoprichter van Oypo: "Wij zijn vereerd voor de tweede maal in de Deloitte Technology Fast50 ranking te mogen staan. Wij zien de notering in de lijst zeker als een bevestiging dat wij op de goede weg zitten. Door te luisteren naar de wensen van onze fotografen en steeds op hun wensen in te spelen, bieden we een flexibele dienst. Met name op het gebied van schoolfotografie hebben wij hierdoor flinke stappen gemaakt. Onze groei is vooral te danken aan mond-tot-mondreclame van enthousiaste foto-professionals."

Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland, België en Luxemburg. Ongeveer dertig procent van de genomineerden in 2011 wist opnieuw een plaats te bemachtigen voor de ranking van 2012. Voor de nominatie vindt een strenge selectie plaats op basis van de procentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2007 - 2011). De complete ranking voor de Technology Fast50 vindt u op www.fast50.nl.

Mediabestanden

(Klik op afbeelding voor hoge resolutie)
Koen Lindner en Nic Limper
Portret oprichters